Czy jest możliwe szybkie odchudzanie?

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Jedzenie mniejszej ilości kalorii i szybkie spalanie kalorii to tylko niektóre metody zmniejszające wagę pomocne przy odchudzaniu. Mamy również świadomość, że takie postępowanie jest korzystne dla szukających szybkiego efektu odchudzania. Takiemu postępowaniu powinny towarzyszyć pewne wytyczne a mianowicie spożywanie większej ilości warzyw i owoców, mniej tłuszczu i słodyczy. Połączone razem będą prowadzić do dodatkowej utraty masy ciała.

Niektóre z wytycznych szybkiego odchudzania można śledzić. Podczas śniadania należy zawsze pamiętać o piciu wody lub soku, ale w ciągu dnia jak najbardziej wskazane jest picie większych ilości wody. Można również wypisać sobie posiłki, jakie będą spożywane w ciągu tygodnia podczas naszego etapu odchudzania i kontrolować ilość kalorii.

Niezależnie od tego czy jesteśmy w restauracji czy w domu powinniśmy ograniczać porcje posiłków. Badania wykazały, że jeżeli będziemy podczas odchudzania jeść duże porcje posiłków to mimo odczuwania niskiego poziomu głodu spożyjemy cały posiłek. Dlatego w celu szybkiego odchudzania należy spożywać mniejsze porcje posiłków.

Ponadto, kiedy odczuwa się głód nie musi to oznaczać, że natychmiast potrzebujemy jedzenia. W rzeczywistości może to oznaczać, że potrzebujemy wody. Należy pamiętać, że odchudzając się naszym największym przyjacielem będzie woda. Picie dużej ilości wody będzie pierwszym sposobem na utratę wagi.

Ważnym elementem szybkiego odchudzania jest sposób, w jaki zjadamy posiłki. Najważniejsze jest, aby spożywać posiłki powoli a nie szybko. Należy delektować się każdym spożywanym kęsem. Ważne jest również, jakie spożywamy posiłki. Szybkie odchudzanie nie jest mitem, ale należy postępować według ściśle określonych reguł.

Odchudzając się w naszym menu nie może zabraknąć jedzenia, które zawiera dużo wody. Takie jak: pomidory, winogrona, arbuzy, kiwi. Poprzez spożywanie ich zaspokoimy głód a nie dodamy sobie dodatkowych kilogramów, ponieważ ich głównym składnikiem jest woda. Optymalny poziom szybkiego odchudzania zapewni nam też ruch. Nie od razu musimy zapisywać się na siłownię, chodzi tylko o to, aby trochę się poruszać. Wskazany jest tutaj szybki spacer czy szybszy bieg.

A więc nic skomplikowanego podczas odchudzania, należy tylko ograniczyć troszeczkę ilość spożywanych pokarmów w ciągu dnia. Kontrolować to, co jemy i w jakich ilościach. Szybkie odchudzanie jest możliwe, należy zacząć stopniowo i szybko realizować założony plan działania.

%name Czy  jest możliwe szybkie odchudzanie?


SKUTECZNE ODCHUDZANIE. PORADY

Odchudzanie nie jest łatwe, jest to prawda absolutna. Najlepsza dieta, sprzęt do ćwiczeń, osobisty trener i dietetyk nie zastąpią motywacji i postanowienia. Jeśli podjęłaś trudną decyzję o odchudzaniu zapoznaj się z naszymi poradami, które ułatwią wytrwanie w postanowieniach.

Podejmij decyzję

Wielokrotnie zdarzało Ci się zdecydować na odchudzanie i zaprzestać diety po tygodniu? Pamiętaj, że najważniejsza jest motywacja. Przemyśl z jakich powodów chcesz schudnąć? Czy rozumiesz, że dieta to nie tylko chwilowy kaprys, a zmiana wszelkich nawyków żywieniowych i ruchowych? Czy jesteś na to gotowa. Osoby, które mają właściwą motywację i są pewne, iż wytrwają w postanowieniach odchudzają się skuteczniej. Planowaną dietę trzeba jednak dostosować do swoich możliwości, osoba zapracowana nigdy nie będzie miała czasu na pracochłonne dania i szybko wróci do starych nawyków żywieniowych.

Odwiedź lekarza i zrób badania

Bardzo często otyłość i nadwaga związane są z chorobami, osoby które odchudzają się na własną rękę mimo drastycznych diet i drakońskich ćwiczeń nie są w stanie schudnąć. Zniechęcają się i przestają próbować. Wizyta u lekarza przed rozpoczęciem odchudzania pozwoli ustalić jednoznacznie jego przyczyny i wykluczyć lub potwierdzić podłoże zdrowotne. Podstawowe badania pozwolą ocenić kondycję organizmu i precyzyjnie do potrzeb dobrać metody odchudzania.

Myśl pozytywnie

Ważne jest pozytywne myślenie. Codziennie poświęć chwilę na podsumowanie Twoich osiągnięć. Nawet jeśli udało Ci się zrobić mały krok, nagródź się w myślach. Oglądaj portale poświęcone odchudzaniu, znajdują się tam historie i zdjęcia osób, którym się udało. Pamiętaj, że do odchudzania nie trzeba specjalnych umiejętności i siły charakteru, wystarczy odrobina wiary w siebie.

Nie stawiaj zbyt wysokiej poprzeczki

Nie zaczynaj od stawiania sobie zbyt wysokich wymagań, to zniechęca. Pamiętaj, że jedno ciasto zamiast dwóch, to już sukces. Nie każdy musi zaczynać od drastycznej diety. Jeśli nie lubisz brokułów, nie zmuszaj się do ich jedzenia, wybierz inne warzywo. Dieta to nie tylko środek do osiągnięcia pięknej sylwetki, ale przede wszystkim sposób na zdrowie. Obniżenie poziomu cholesterolu, czy cukru to też sukces.

Wyznacz realne cele

Stawiaj sobie cele, które możesz osiągnąć w krótkim czasie, szybciej doświadczysz satysfakcji z ich osiągnięcia i zmotywujesz się na przyszłość. Zamiast: schudnę 30kg w rok, załóż sobie, że schudniesz 1kg w 2 tygodnie. W odchudzaniu metoda małych kroczków jest najlepsza. Osiągając za każdym razem mały sukces jesteś lepiej zmotywowana i szczęśliwsza.

Poszukaj wsparcia

Osoby, które spotykają się z przyjazną reakcją najbliższych i mają się z kim podzielić swoim wątpliwościami chudną szybciej. Zmotywuj kogoś z najbliższych do wspólnego odchudzania lub wejdź na forum internetowe dotyczące diet. Znajdziesz tam osoby, które mają taki sam cel jak Ty i zmagają się z tymi samymi trudnościami.

Nie zostawiaj niczego na ostatnią chwilę

Planuj z wyprzedzeniem listę zakupów i rozkład zajęć. Jeśli zabraknie Ci składników do Twojej diety, sięgniesz po coś bardziej kalorycznego. Prowadź regularną obserwację wagi i spożywanych pokarmów, możesz założyć pamiętnik lub kalendarz, obecnie wiele serwisów internetowych również oferuje takie usługi.

Usuń z diety cukier

Pewne rodzaje jedzenia( głównie węglowodany – szczególnie cukry ) podwyższają poziom insuliny w organizmie. Insulina to hormon odpowiadający za magazynowanie energii ( w postaci tłuszczu ) . Skoro więc ciągle podjadamy słodycze, nie dajemy szans naszemu ciału na efektywne spalanie tkanki tłuszczowej. Najlepszym rozwiązaniem będzie ograniczenie węglowodanów i przyjmowanie ich około treningowo. Pamiętaj, że słodzone napoje ( soki też! ), również są napakowane cukrem.

%name Czy  jest możliwe szybkie odchudzanie?

Zacznij się ruszać

Mimo, że to dieta jest głównym czynnikiem przy odchudzaniu, to aktywność fizyczna jest naszym największym sprzymierzeńcem w tym wyzwaniu. Najlepszym rozwiązaniem jest siłownia ( co najmniej 3 razy w tygodniu).  Jeśli nigdy wcześniej nie miałeś kontaktu z tego rodzaju treningiem, nie bój się poprosić trenera personalnego o kilka lekcji. Jeśli siłownia nie jest dla Ciebie, sprawdź czy w Twoim mieście odbywają się zajęcia fitness. Ewentualnie bieganie czy nordic walking również się sprawdzą, jeśli będziesz ćwiczyć regularnie.

Zobacz też zestaw ćwiczeń na płaski brzuch które możesz wykonywać w domu!

 Zaopatrz się w odpowiednie suplementy diety.

Na rynku jest wiele różnych preparatów wspomagających odchudzanie. Pamiętaj, że samo ich przyjmowanie nie spowoduje magicznej utraty tkanki tłuszczowej. Jednak, przy dobrze dobranej diecie oraz aktywności taki suplement może pomóc osiągnąć Ci jeszcze lepsze wyniki. Działanie takich tabletek to zazwyczaj :

Redukcja apetytu 

Przyśpieszenie metabolizmu 

Jeśli nie wiesz jaki suplement będzie odpowiedni dla Ciebie kliknij tutaj i zobacz polecane przez nas preparaty.

Dodatkowe porady dietetyczne :

Pij dużo wody, czasami uczucie głodu to tak naprawdę pragnienie!

Wysypiaj się

Zadbaj o odpowiednią ilość błonnika w diecie

Dodaj Proteiny 

Proteiny (czyli białka proste) to elementy pożywienia o niskiej zawartości kalorycznej, trawione stosunkowo długo przez organizm. Dostarczanie ich w dużej ilości zaspokaja głód na długi czas, ale nie dostarcza potrzebnej organizmowi ilości kalorii (a więc i energii). Co za tym idzie, organizm pobiera potrzebną mu energię ze swoich rezerw węglowodanów i tłuszczy – jeśli te pierwsze się skończą, cała energia pobierana jest z tłuszczy, a więc tkanki tłuszczowej. W ten prosty sposób osoba stosująca sumiennie dietę Dukana jest w stanie dostarczać sobie odpowiednią ilość jedzenia, na tyle niskokaloryczną, by czuć się najedzonym, a jednocześnie chudnąć (tracąc tkankę tłuszczową). Ważne w diecie jest także odpowiednie nawodnienie organizmu – ilość wypijanej dziennie wody powinna wynosić około 1,5 litra.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*